woensdag 25 augustus 2010

Baktus


De wol kreeg ik van haar in mijn afgelopen magische bol. De wol is handgesponnen en ongetwijnd. Ik vind het een prachtig garen want ondanks dat het niet getwijnd is zit er ook geen enkele twist in het garen. Ik heb het plan gevat om er een baktus van te breien, de vraag is alleen of ik genoeg garen heb. Dus als ik op de helft ben kan ik de balans opmaken.
Het principe van de baktus (driehoeksjaal)  is erg simpel. Om de vier toeren doe je steeds aan dezelfde kant een meerdering. Tot de helft van de garen op is of wanneer je de gewenste lengte hebt. Dan ga je op dezelfde manier aan dezelfde kant minderen tot je geen steken meer over hebt.
De wol breit prachtig op, de kleuren gaan mooi in elkaar over. Hopelijk heb ik genoeg om de baktus te voltooien, wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten